طراحی سایت

طراحی سایت و بهینه سازی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت و بهینه سازی سایت

  • ۰
  • ۰

انواع لوله تاسیسات و لوله کشی ساختمان

 

در تاسیسات و زیر بنای هر ساختمانی برای شریان سازی نیاز به انواع و اقسام لوله در اندازه و جنس گوناگون دارد که فرد متخصص با علم به نوع نیازی که درتاسیسات آنجا دارد از آنها بهره می برد.

بهطور معمول اگر سر و کار شما با ساختمان سازی و فروش تاسیسات و مصالح ساختمانی نیست هیچ زمانی با انواع لوله ها و در نتیجه اطلاع از قیمت های آنها نیازی نخواهید داشت. مگر در زمان لوله بازکنی که ممکن است به آنها نیاز پیدا کنید. اولین راه پیدا کردن تخلیه چاه در کرج یک سرچ ساده در گوگل است و با پیدا کردن فرد مطمن و انجام کار شما دیگر سروکاری با لوله های ساختمانتان نخواهید داشت.

 

 برای آشنایی با انواع لوله در ادامه مقاله همراه باشید.

 

لوله های تاسیساتی انواع مختلفی دارند:

  1. پوش فیت
  2. پلیکا
  3. پلی اتیلن
  4. آهنی سفید و سیاه
  5. گالوانیزه
  6. نیوپایپ

 

پوش فیت:

لوله های پوش فیت نسل جدیدی از لوله های فاضلابی هستند که محدودیت و مشکلات مدلهای پیش از این را ندارند. از ویژگی های مثبت این لوله می توان به عمر طولانی به دلیل مقاومت بالای این لوله، سهولت و سرعت در نصب آن اشاره نمود.

 

پلیکا:

شاید بیشترین نامی که از لوله ها شنیده باشید لوله پلیکا باشد. و تنها اطلاعات شما از لوله در نام پلیکا و رنگ طوسی آن خلاصه شده باشد. این لوله از ابتدایی ترین لوله های تاسیساتی هستند که بیشترین کاربرد را به دلیل قابلیتانعطاف بالا و ارزان بودن دارند و انتخاب اول در تاسیسات ساختمان ها می باشد.

 

پلی اتیلن:

بیشترین زمینه ی کاربردی آنها در سیستم های گرمایشی هیدورنیک می باشد و علاوه بر آن نیز در سیستم های گرمایشی تشعشعی بسیار رایج اند. دلیل این میزان از استفاده نیز توان بالای این لوله در برابر حرارت و گرما است. اما در انتخابآنها نیز می بایست دقت لازم را مبذول داشت.

 

آهنی سیاه و آهنی سفید:

درلوله های سفید از آهن سفید نورد شده به کار رفته است. به این لوله ها لولههای با درز نیز می گویند زیرا درز آنها توسط دستگاه ها به هم جوش داده می شوند و سپس درون روی مذاب قرار می دهد. این لوله ها عمدتا از رنگ خاکستریشان قابل شناسایی هستند و ابعاد آنها دارای نمره بندی هایی است که قیمت آنها متناسب با ابعاد آن متغیر است.

لوله های سیاه خود به دو دسته درز دار و بدون درز تقسیم می شوند. کاربرد این دونوع کاملا متفاوت اند و در نوع درزدار در انتقال مایعات و نوع بدون درز برای انتقالات گاز، مخازن تحت فشار و ... کاربرد خواهند داشت.

 

گالوانیزه فولادی و آهنی:

  1. فولادی: عمده استفاده این لوله برای تهویه و تخلیه چاه می باشد. جنس این لوله ها از فولاد نرم است و در بستر داخلی این لوله از فلز روی به کار رفته تا از زنگ زدگی و اکسید شدن جلوگیری کند و مقاومت در برابر آسیب پذیری را بالا ترببرد. گر چه با تمام این اعمال در مقایسه با جنس آهنی این لوله مقاومت کمتری در برابر اسید ها دارد.

 

 

منبع: وب سایت لوله بازکنی در کرج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی